Amire mindenkinek szüksége van

 2012.04.01. 23:30

Sokszor csak az utolsó pillanatban jut eszembe, hogy "Ó miért nem vettem " Úgyhogy röviden felsorolom mi az ami a gyurmázáshoz jól jön. 

1. Szerelőpálca, fejes és szemes. Figyeljünk oda, hogy a megvett szerelőpálcához legyen ugyanolyan szerelőkarika vagy lánc és kapocs, vagy füli alap attól függ mit csinálunk. 060622_01.jpg

2. alapok: gyűrű alap minden mennyiségben, lánc, ami jó nyaklánc alapnak karkötőnek fülbevalóhoz, medál alap, egy medál alappal sokkal szebbek lesznek a sütött kis dolgok és persze a fülbevaló alapok, a simától a tányérosig. 

gyurualap.jpg.jpg fulbevaloalap.jpg

           bobita53_product__110903132705_1.JPG

3. Formázó eszközök: gondolok itt vágószerszámra, fém kivágó formákra, szívecskére virágra, szilikon forma ...azok valami álom szépek. Én nem feltétlenül de színkeveréshez cane készítéshez igencsak hasznos: a tésztanyújtó gép, na jó nem tudom a pontos megfogalmazást,  nekem egy ősrégi tésztaszaggató nyújtó gépem van és tökéletesen elégedett vagyok vele. Akinek nincs, az szerintem kérdezze körbe a nagyszüleit, náluk biztosan  akad egy. 

4. Kiegészítők: gyöngyök, tekla üveg bicon, amiket a fent említett szerelőkarikával rászerelhetünk a gyurma csodánkra. Ha nem akarunk egy egész nyakláncot megfűzni, vehetünk vegyes színű gyöngycsomagokat. Így nem leszünk végül idegbetegek miközben végigtúrjuk a fél házat egy lila gyöngyért. 

5. Pigmentpor. Szép és hasznos. Nekem pentartom  van, a simával elégedett vagyok a chameleon sem olyan rossz de állítólag a mica pigmentporok szebbek ...nem tudom.  De sima poros állagú szemfestéket is lehet használni.  Viszont amire jó odafigyelni a vastagon pigmentporozott gyurma nem ragad hozzá más darabhoz. 

Azt hiszem ennyi volna... illletve.....

0. A gyurma, ennek külön részt szerettem volna szentelni, de túl lusta vagyok hozzá.   

Cernit. Rossz tulajdonságok: változó állagú  a kőkeménytől a már szinte folyékonyig, cane gyártása csak nagy odafigyeléssel, szeret ragadni és egyes színei nem olyan szépek mint a Fimoé.  Jó tulajdonságok: kemény és tartós, nem esik szét a kezedben, olcsóbb mint a fimo, több helyen beszerezhető, szebb a piros és a zöld....szerintem .

Fimo. Rossz tulajdonságok: drágább mint a cernit, a zöld nagyon furán néz ki, és a szín megfogja az ember kezét még ha csak egyszer is nyúl hozzá az ember, sütés után is nagyon törékenyek...és amikor nagyon akkor úgy értem, hogy hajtépően idegesítő. Kevesebb helyen beszerezhető. Jó tulajdonságok: Cane gyártáshoz jobb mint a cernit mivel közel azonos állagúak, a fehér nagyon szuper, bár az összes szín olyan "poros" vagy hogy fogalmazzak, mintha hintőport kevertek volna bele, a gyurma nem ragad annyira mint a cernit, szerintem virág gyártáshoz  a legjobb.   Megjegyzem, a gyöngyházfényű nem gyöngyházfényű, hanem csillámos. 

Kommersz, mindenféle nevű olcsóbb gyurmák,  akkor foglalkoztam ezekkel amikor az első canejeimmel próbálkoztam. Jobb ha az ember kipróbálja valami olcsóbbal, amíg ráérez hogy miből mennyit hogyan hova. 

 000_0154.JPG

Címkék: kreatív gyűrű szerelő hobby alap gyöngy lánc cane gyurma nyújtás karkötők polymer pálca süthető medál medálok fimo cernit szerelőkarika formázó

A bejegyzés trackback címe:

https://desblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr834354975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása